טיפים והמלצות
הקטנת צריכת הדלק
נתוני צריכת הדלק המפורסמים ע"י היצרנים השונים מתקבלים בבדיקה אובייקטיבית וזהה לכלל היצרנים אשר מדמה נסיעה בשטח מישורי, ללא מזגן, ללא עצירות והאצות, ללא נוסעים ו/או מטען אחר וכד'. עפ"י רוב, תנאים אלה אינם תואמים נסיעות סטנדרטיות בכבישי ישראל ולכן, יתכן פער בין נתוני היצרנים לצריכת הדלק בפועל.
יחד עם זאת, יש באפשרותנו להפחית את צריכת הדלק תוך הקפדה על התנאים הבאים:
- הקפידו על לחץ אויר בצמיגים, בהתאם להנחיות היצרן המפורטות בספר הנהג. צמיגים שאינם מנופחים על פי הוראות היצרן מתאפיינים בהתנגדות גבוהה יותר לגלגול ובכך, מעלים את צריכת הדלק.
- שמרו על נסיעה במהירות קבועה, ככל האפשר. האצות ועצירות פתאומיות יבזבזו יותר דלק.
- סעו במהירות שלא תעלה על 100 קמ"ש- צריכת הדלק עולה משמעותית בנסיעה מעל 100 קמ"ש.
- להפחית מטען שאינו הכרחי ברכב.
- בצעו טיפולים תקופתיים בהתאם להנחיות יצרן הרכב – טיפולים תקופתיים לרכב ישפרו את פעילותם היעילה של חלקי המנוע ויקטינו את צריכת הדלק. בנוסף, מומלץ להחליף את מסנן האוויר בעת הטיפול התקופתי מאחר וחוסר כניסת אוויר נקי משבש את ביצועי המנוע ומעלה את צריכת הדלק.
- בנסיעה בינעירונית העדיפו הפעלת המזגן על פני נסיעה עם חלונות פתוחים - במהירויות גבוהות, ההתנגדות האווירודינמית שיוצרים חלונות פתוחים מעלה את צריכת הדלק הרבה יותר מאשר הפעלת מזגן.
הפחתת השחיקה של הבלמים
בלמי הרכב, או "הברקסים" בשמם הנפוץ יותר, הם למעשה חלק ממערכת המורכבת מצינורות, מנוזלים ומחלקים נוספים שתפקידם לעזור לנו בשעת בלימת הרכב ולהגביר את הכוח שאנו מפעילים על דוושת הבלם. החלקים שהחלפתם מתבקשת אך ורק כתוצאה ממצב הבלאי שלהם קרויים "רפידות/דיסקיות בלם" והבלאי שלהם מושפע ישירות מכמות העבודה שהם מבצעים. ככל שהנהג ברכב לוחץ יותר על דוושת הבלם, הרפידות עובדות יותר והבלאי שלהן מואץ. ככל שנאמץ דפוסי נהיגה נכונים יותר, נוכל לבלום פחות, ועל ידי כך להפחית את בלאי הרפידות.
שמירת מרחק גדול מהרכב שלפנינו, תמנע את הצורך להגיב על כל בלימה שמבצע אותו רכב. שחרור דוושת ההאצה לפני עצירה צפויה, כגון: צומת, יפחית את המהירות ובכך יקטין את העומס המופעל על בלמי הרכב בעת הבלימה. בנסיעה בירידה ממושכת, שימוש בהילוך נמוך יאפשר למנוע לבלום את הרכב ויפחית את הצורך לבלום בלימות ארוכות לאורך הירידה. כאשר אנו נדרשים לבצע בלימה בכל זאת, עדיף ללחוץ על הדוושה לסירוגין ולהימנע מלחיצה אחת ממושכת.
צבע הרכב
נזקים לצבע הרכב עלולים להיגרם כתוצאה מזיהום אויר, שמש, אבק, שרף של עצים, לשלשת ציפורים, חרקים למיניהם וכד'. דהייה ונזק שנגרמו לצבע הרכב כתוצאה מתנאים סביבתיים אינם מוכרים במסגרת אחריות היצרן לרכב.
לשלשת של ציפורים הינה חומר חומצתי מעכל והינו אחד מגורמי הנזק הידועים והנפוצים ביותר בכל הנוגע לצבע הרכב. חומצתיות הלשלשת קשורה קשר הדוק למזון הציפור ומסוגלת לעכל את שכבת המגן של צבע המכונית תוך זמן קצר.
בכדי למנוע, ככל האפשר, נזק לצבע, מומלץ לרחוץ את הרכב בקביעות לפחות פעם בשבועיים. במקרה של לשלשת ציפורים, מומלץ להסירה, מיד עם הופעתה, באמצעות מטלית עם מעט מים חמים.
אלו שיבחרו להקפיד יותר, יוכלו להשתמש בכיסוי מותאם לרכב ובמריחת שכבת איטום לרכב (ווקס, טפלון וכד') אחת לשלושה חודשים.